• Súťaže

        •  

          FIRST LEGO League na Slovensku

          FLL je najväčšia robotická súťaž pre ZŠ. Zúčastňujú sa jej desaťtísíce detí na celom svete a najlepšie tímy postupujú do ďalších - nadregionálnych kôl a odtiaľ prípadne na veľké medzinárodné kolá alebo celosvetový festival. Každý rok sú zadané nové úlohy a deti sa vo svojich triedach/kluboch pripravujú v tímoch - postavia a naprogramujú roboty a trénujú na súťaž. Roboty musia byť postavené výlučne zo stavebníc LEGO, použitím iba základných senzorov a naprogramované štandardným softvérom, aby súťaž mala jednotnú úroveň technických možností a výsledky tímov boli porovnateľné. Využite zvýhodnenú ponuku na nákup stavebníc určenú výlučne pre tímy FLL.
          Súťaž spočíva v turnaji, kde deti štartujú svoje prinesené a vopred naprogramované roboty na ihrisku FLL. Roboty plnia na ihrisku rôzne úlohy, za ktoré zbierajú body. Okrem súťažného turnaja na ihrisku tímy vždy riešia aj tzv. výskumnú úlohu vo svojom okolí/prostredí, ktorú konzultujú s odborníkmi z praxe a prezentujú porote rozhodcov na turnaji. Všetky tieto aktivity vedú mladých ľudí ku vzdelávaniu hrou a vlastnou skúsenosťou.
          First Lego League

          webstránka

          Pátranie so Sherlockom Holmesom

          Portál Sherlock-Holmes.sk chce osloviť žiakov vyšších ročníkov základných škôl a študentov všetkých ročníkov stredných škôl. Pritom sa nebude obmedzovať na žiadne vyučované predmety a ani na nijaké počiatočné vedomosti, ktoré by boli potrebné pri účasti na pátracích aktivitách.
          V približne mesačných intervaloch sa na webovej stránke aktivít budú realizovať zaujímavé pátracie súťaže. Zmyslom súťaží je nájsť buď fiktívneho páchateľa, ktorý porušil zákon, alebo sa nejakým spôsobom dopátrať k neznámemu bodu na našej planéte. Pátranie bude prebiehať vo vopred zadaný deň a čas. Začne sa úvodným mailom, ktorý súťažiaci dostanú približne o 9.30 ráno. V ňom budú úvodné inštrukcie, na základe ktorých začnú svoj výskum a pátranie. Na vyriešenie problému bude k dispozícii zhruba trojhodinový interval.
          Pri súťaži budú musieť mladí pátrači využiť také kompetencie, ktoré sú na našich školách posunuté do úzadia, resp. sa málo rozvíjajú.
          Pátranie so Sherlockom

          webstránka

          Celosvetová technologická súťaž pre študentov Imagine Cup

          Účastníci súťaže Imagine Cup majú možnosť prezentovať svoje myšlienky, nadviazať dôležité kontakty a vyskúšať si v praxi, čo znamená skutočné priateľstvo s kolegami z celého sveta. Chcete ešte viac? Ak sa dostanete do svetového finále, zaplatia vám cestu a pobyt v mieste konania, kde budete môcť súťažiť o niektorú zo skvelých cien: 8000 USD za víťazstvo v kategórii alebo dokonca 25 000 USD za najlepší softvérový návrh. Chcete pomôcť svetu a vyhrať pritom peniaze? Lepšiu príležitosť nenájdete.

          webstránka
          webstránka

          Medzinárodná súťaž v stavbe a programovaní robotov
          pre základné a stredné školy RoboCup

          Rozvoj záujmovej činnosti, tvorivosti, vedomostí a zručností detí a mládeže v oblasti konštrukcie a programovania automatizovaných a kybernetických systémov riadenia technologických procesov. Súťaží sa v kategóriách: Konštrukcia a programovanie robota z prinesenej stavebnice na zadanú tému, Robotický futbal, Záchranár, Tanec robotov.
          Robocup

          webstránka  Miniprog

          Súťaž v programovaní pre žiakov základných škôl. Súťaž pozostáva z dvoch kôl - dopisovacieho a celoslovenského finále. Víťazi z finále sú pozývaní na sústredenie.
          Miniprog

          webstránka  Istrobot

          Súťaž robotov v rôznych kategóriách (sledovanie čiary, minisumo, bludisko - každý rok podľa záujmu a možností). Súťaž organizuje FEI STU Bratislava a hoci je otvorená pre všetkých, pravidelne sa zúčastňujú aj súťažiaci zo stredných a základných škôl.
          Istrobot

          webstránka  PALMA nové

          PALMA je súťaž v programovaní určená študentom stredných škôl. Je organizovaná Prírodovedeckou fakultou Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a združením STROM . Do súťaže o ceny sa môžu zapojiť dvojčlenné tímy z rovnakej strednej školy alebo jednotlivci. Podrobné pravidlá súťaže sú k dispozícii na stránke palma.strom.sk/pravidla/. Súťaž je rozdelená do dvoch častí. Každá pozostáva z dvoch on-line kôl a jedného finálového kola.
          PALMA

          webstránka  PALMA junior

          PALMA junior je súťaž v programovaní pomocou programovacieho prostredia Imagine. Súťaž prebieha cez internet a je určená pre žiakov druhého stupňa základných škôl a žiakov prímy až kvarty osemročných gymnázií. Organizátorom súťaže je Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, Ústav informatiky. Do súťaže sa môžu prihlásiť dvojčlenné tímy žiakov alebo jednotlivci, ktorí súťažia v kategóriách PROFÍK a EXPERT. Počas školského roka prebehnú minimálne štyri súťažné kolá. Zadania jednotlivých úloh a tiež výsledky a výsledky riešení budú zverejňované na webových stránkach súťaže. Viac informácií o súťaži PALMA junior nájdete na stránke di.ics.upjs.sk/palma/.
          PALMA junior

          webstránka  KOREŠPONDENČNÝ SEMINÁR Z PROGRAMOVANIA

          Korešpondenčný seminár z programovania (KSP) je súťaž pre všetkých študentov stredných škôl organizovaný Univerzitou Komenského v Bratislave. KSP pozostava z dvoch kategórii - KSP a KSP-Z. Kategória KSP-Z je určená pre začínajúcich riešiteľov. Môžu sa jej zúčastniť iba študenti, ktorí v žiadnom z predchádzajúcich ročníkov v kategórii KSP nezískali celkovo viac ako 20 bodov a v kategórii KSP-Z viac ako 60 bodov (prípadne vôbec ešte KSP neriešili). Riešitelia kategórie KSP-Z sa môžu zúčastniť aj kategórie KSP.
          KSP

          webstránka  COLOGOBEŽKA

          Je súťaž v programovaní v Comenius Logu, určená pre žiakov 5. ­ 9. ročníka ZŠ alebo žiakov prímy až kvarty osemročných gymnázií. Súťaž má 2 kolá - školské a celoslovenské. Školské kolo prebieha súčasne (v určený deň a hodinu) vo všetkých školách zapojených do súťaže. Deti riešia niekoľko úloh pri počítačoch. Celoslovenské kolo je pre všetkých úspešných riešiteľov zo školských kôl. Tí sa stretnú na jednom mieste Slovenska a riešia niekoľko príkladov. Súťaž organizuje Metodické centrum na Tomášikovej ulici v Bratislave spolu s Katedrou vyučovania informatiky na Matematicko-fyzikálnej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.
          Cologobežka

          webstránka  MEDZINÁRODNÁ PROGRAMÁTORSKÁ SÚŤAŽ BALTÍK

          Súťaž v programovacom jazyku Baltík určená pre žiakov 1. - 9. ročníka ZŠ a príslušných ročníkov 8-ročných gymnázií. Súťaží sa v dvoch vekových kategóriách - A (1. - 5. ročník ZŠ, prima OG) a B (6. - 9. ročník ZŠ, sekunda - kvinta OG). Súťaž má tri kolá - školské, celoslovenské a medzinárodné. Do celoslovenského kola postupujú dva najlepšie tímy za jednu školu, každý z inej vekovej kategórie. Na školské kolo je vyhradených niekoľko týždňov, počas ktorých žiaci riešia centrálne zadané úlohy. Najlepšie tímy sa stretnú na celoslovenskom kole, kde je počas dvoch dní okrem samotnej súťaže pre nich pripravený bohatý program, prednášky, výlet ale aj možnosť prezentovať svoju prácu. Tímy, ktoré sa umiestnia na prvých piatich miestach potom postupujú do medzinárodného kola. Hlavným organizátorom súťaže je projekt Tvorivá informatika s Baltíkom.
          Baltík

          webstránka  VIANOCE S BALTÍKOM a VEĽKÁ NOC S BALTÍKOM

          Súťažiaci majú vytvoriť program súvisiaci s príslušnými sviatkami. Súťaže sú zamerané najmä na tvorivosť, oceňuje sa originálnosť a grafika, úroveň programovania sa hodnotí až ako sekundárna. Obidve súťaže prebiehajú len prostredníctvom internetu. Organizátorom súťaží je projekt Tvorivá informatika s Baltíkom.
          Baltík

          webstránka  BALTÍK + BALTAZAR

          Finále prebieha každoročne na Invexe v Brne. Jedná sa o súťaž jednotlivcov, to znamená, že na rozdiel od predchádzajúcich súťaží sa súťažiaci môžu prihlásiť nezávisle na školu, ktorú navštevujú, s ľubovoľným programom, ktorý vytvorili a ktorý musia následne obhájiť na semifinále, príp. až finále súťaže. Organizátorom súťaže je firma SGP Systems.
          Baltík

          webstránka  MATEMATICKÁ OLYMPIÁDA - KATEGÓRIA P

          Matematická olympiáda je súťažou pre študentov stredných škôl našej republiky. Kategória P je určená študentom všetkých ročníkov a je zameraná na programovanie. Z najlepších riešiteľov sú vyberaní študenti, ktorí potom Slovensko reprezentujú na Medzinárodnej informatickej olympiáde a Stredoeurópskej informatickej olympiáde.
          MOP

          webstránka  THE INTERNET PROBLEM SOLVING CONTEST

          IPSC

          webstránka  INFOPROG

          INFOPROG 2000 je súťaže v informatike pre stredné školy s vyučovacím jazykom maďarským. Súťaží sa v 3 kategóriách - Programovanie (Turbo Pascal), Užívateľské programy (Microsoft Office) a Teoretické poznatky z informatiky. Súťaž má 2 časti - dve korešpondenčné kolá a záverečné kolo (štvordňová súťaž vo Fiľakove a v Salgótarjáne).
          Termíny korešpondenčných kôl sú 31. január a 24. marec 2000 a záverečné kolo sa bude konať 13. ­ 16. apríla 2000. Organizátormi súťaže sú Gymnázium-Gimnázium Fiľakovo, Spoločnosť PRO FUTURO Baráti Társaság a Vysoká škola ekonomická - Salgótarján (Maďarsko).
          INFOPROG